失われた音のために “For the lost sound” / 2019 November 1(fri)- 11(mon) GAMOYON Gallery (Osaka)

 視覚はあくまで刹那で、時間とともにその記憶が崩れていくことが前提にある。
 その不完全さを引き受けた絵画の過程において、完全である画面にも、どこかにノイズを持っていて、描きすすめることは、それらを調整することや既視のイリュージョンに沿わせることではなく、歪みの震えを感じながら、違う振動を展開させることだと考えている。(2019)

 

「森から流れくるもの」 “A flow comes from the forest” 910×727 (F30) acrylic paint(2018)

 

「失われた音のために」”For the lost sound” 894(h)×1,455(w)mm (M80) acrylic paint (2019)

 

 
「深さの下で」 “Under the depth” 1,303(h)×1,620(w)mm (F100) acrylic paint (2019)

 

 
「水の高原」”Water plateau” 318(h)×410(w)mm F6 acrylic paint (2019)

 

 

「North water」300(h)×300(w)mm (circle) acrylic paint (2019)
 
For the lost sound

It is assumed that vision is only momentary, and that its memory collapses with time.
 In the process of painting, which has taken on this imperfection, even a perfect picture has some noise, and I believe that to proceed is not to adjust them or to make them conform to the illusion of déjà vu, but to develop a different vibration while feeling the tremors of distortion.